قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۵۲۳۶

قیمت سکه امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد  ۱۴۰۱ در بازار چند؟ قیمت سکه نوسان دارد. قیمت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان نزدیک شد. قیمت سکه یکی از موضوعاتی است که برای مردم اهمیت دارد. آخرین قیمت سکه را در جدول زیر مشاهده کنید.


به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، امروز (۱۲ مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۶۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.800.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی

5.200.000

سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  یک هزارو767 دلار و 87 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.350.400


پیام شبانه طلا به قیمت سکه


قیمت سکه در سومین روز هفته دنده معکوس زد اما معامله گران بازار سکه امروز را چگونه پیش بینی کرده اند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته از قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه کم شد و قیمت سکه در سراشیبی قرار گرفت. فلز گران بهای ایران  در سومین روز هفته دنده معکوس زد و به سمت کانال ۱۴ میلیون تومان برگشت.

قیمت سکه دیروز  در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت سکه در بازار امروز

با رشد قیمت طلا، حباب سکه یک درصد کوچک شد.

با توجه به رشد دلار و طلا در بازار شبانه برخی از معامله گران معتقد بودند که احتمال رسیدن سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان وجود دارد.

با این حال عده ای دیگر می گفتند در صورتی که قیمت سکه در بازار امروز از محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند به تبع آن قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد و سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

قیمت سکه سوار بر موج طلا می شود؟

برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا از احتمال موج سواری سکه بازان در بازار امروز سخن گفتند به باور این دسته از معامله گران احتمال افزایش قیمت سکه به واسطه رشد قیمت طلا وجود دارد. با این حال عده ای از یخ زدن دلار ترسیده بودند .


به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه روز پنجشنبه گذشته تا محدوده ۱۵ میلیون تومان بالا رفت اما در ساعات پایانی معاملات نقدی  بر روی  پله نهم کانال ۱۴ میلیون تومان ایستاد. .

ارزش ذاتی سکه دیشب بالا رفت  و حباب سکه اندکی پایین آمد. حباب سکه شب گذشته در محدوده ۱۲ درصد بود.

برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا از احتمال موج سواری سکه بازان در بازار امروز سخن گفتند؛ به باور این دسته از معامله گران احتمال افزایش قیمت سکه به واسطه رشد قیمت طلا وجود دارد.

با این حال عده ای دیگر معتقد بودند که نرخ دلار در هفته گذشته یخ زده بود  و اسکناس آمریکایی به کُندی حرکت کرده است.

این دسته از معامله گران باور دارند تا زمانی که یخ دلار آب نشود نمی توان انتظار افزایش قیمت سکه را داشت.

پیش‌بینی قیمت سکه در بازار

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرده است. اعمال این تحریم‌ها در آینده بازار طلا وسکه تاثیری دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در بازار کشور در چند روز گذشته با نوساناتی همراه بود. اما آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است. آیا این تحریم‌های جدید در بازار طلا و سکه تاثیرگذار باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش، با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با «شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس» خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از اعمال تحریم‌های جدید در توئیتی نوشت:« واشنگتن تا زمانی که ایران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم‌ ادامه خواهد داد.»(اقتصادنیوز)

آیا اعمال این تحریم‌ها علیه ایران در بازار طلا و سکه کشور تاثیری دارد؟ بازار در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها تاثیری در روند بازار کشور در آینده داشته باشد. اعمال این تحریم‌های جدید ارتباطی با بحث قیمت‌ها در این بازار ندارد.

او توضیح داد: عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد. همچنین، به دلیل فرارسیدن ماه محرم، میزان تقاضا در بازار داخلی کاهش یافته است.

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر در ادامه افزود: نوسانات بازار ارز به حداقل رسید. در بازار طلا و سکه نیر برخلاف افزایش اونس جهانی، قیمت‌ها در کشور روندی کاهشی داشت.

بذرافشان گفت: با توجه به ورود به ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد روند کاهشی بین یک تا دو درصد ادامه داشته باشد. این روند کاهشی، مشروط به عدم نوسان مجدد در اونس جهانی و قیمت دلار و همچنین عدم انتشار اخبار سیاسی تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخبار سیاسی می‌تواند بر قیمت دلار و به دنبال آن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تاثیر بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها